KL IIa 2019/2022
Przedmiot:
6. J. niemiecki - p. Katarzyna Kata, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
.
♦ Temat: Nach Amsterdam? – Porównujemy dwie rzeczy lub osoby.
♦ Temat: In der Stadt – opisujemy drogę.
♦ Temat: Poprawa i omówienie sprawdzianu – Kapitel 1.
♦ Temat: Hinweise. – Udzielamy informacji o tym, jak dojść do celu.
♦ Temat: Tryb rozkazujący – ćwiczenia gramatyczne.
♦ Temat: Wie ist das Wetter heute? – Opisujemy pogodę.
♦ Temat: Feriengrüße. – Piszemy pocztówkę z wakacji.
♦ Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości – Kapitel 2.
♦ Temat: Reservierung. – Tworzymy wypowiedzi dotyczące preferowanych
miejsc pobytu i uzasadniamy swoją opinię.
♦ Temat: Reisen im Test. – Rozmawiamy o pobycie w hotelu
i wyrażamy swoje niezadowolenie.
♦ Temat: Sprawdzian wiadomości – Kapitel 2.
♦ Temat: Poprawa i omówienie sprawdzianu – Kapitel 2.
♦ Temat: Czas przeszły Präteritum czasowników „sein” i „haben”
oraz czasowników modalnych – ćwiczenia gramatyczne.
♦ Temat: Traumreise. – Opisujemy podróż wakacyjną.
♦ Temat: Czas przeszły Perfekt – ćwiczenia gramatyczne.
♦ Temat: Czas przeszły Perfekt – ćwiczenia utrwalające.
♦ Temat: Sommerferien. – Opowiadamy, co robiliśmy podczas wakacji.
♦ Temat: Extrem reisen. – Opisujemy miejsce, w którym spędzamy wakacje.
♦ Temat: Beschwerde. – Wyrażamy niezadowolenie i formułujemy skargę.
♦ Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości – Kapitel 3.
♦ Temat: Röcke oder Hosen? – Opisujemy ubranie swoje i innych.
♦ Temat: Was ist trendy? – Wyrażamy swoje zdanie na temat ubioru innych.
♦ Temat: Sprawdzian wiadomości – Kapitel 3.
♦ Temat: Ein gutes Team. – Opisujemy charakter osób.
♦ Temat: Freundschaft. – Opisujemy mocne i słabe stronyswoje i innych.
♦ Temat: Poprawa i omówienie sprawdzianu – Kapitel 3.
♦ Temat: Odmiana przymiotnika – ćwiczenia gramatyczne.
♦ Temat: Schönheitsikonen. – Opisujemy wygląd swój i innych osób.
♦ Temat: Kleiderkauf. – Rozmawiamy ze sprzedawcą w sklepie odzieżowym.
♦ Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości – Kapitel 4.
♦ Temat: Einkaufen. – Prowadzimy rozmowę podczas zakupów w sklepie spożywczym.
♦ Temat: Wo kaufst du ein? – Gdzie robisz zakupy? Nazwy sklepów.
♦ Temat: Sprawdzian wiadomości – Kapitel 4.
♦ Temat: Poprawa i omówienie sprawdzianu – Kapitel 4.
♦ Temat: Bewusst essen. – Opowiadamy, jak się odżywiamy.
♦ Temat: Passiv Präsens – strona bierna w czasie teraźniejszym.
♦ Temat: Was kochen wir? – Podajemy przepisy na potrawy.
♦ Temat: Wie essen wir? – Opisujemy potrawy i wyrażamy swoją opinię.
♦ Temat: Draußen essen. – Opisujemy wizytę w lokalu gastronomicznym.
♦ Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości – Kapitel 5.
♦ Temat: Lebensetappen. – Opowiadamy o różnych okresach życia.
♦ Temat: Sprawdzian wiadomości – Kapitel 5.
♦ Temat: Poprawa i omówienie sprawdzianu – Kapitel 5.
♦ Temat: Die deutsche Küche – rozumienie tekstu pisanego.
♦ Temat: Schulzeit. – Opowiadamy o zaletach i wadach okresu szkolnego.
♦ Temat: Familienmodelle. – Opisujemy różne typy rodzin.
♦ Temat: Heiraten? – Opisujemy wydarzenie rodzinne (ślub/wesele).
♦ Temat: Studentenwohnungen. – Prowadzimy rozmowę dotyczącą
wynajęcia mieszkania.
7. J. rosyjski - p. Edyta Olesiczuk, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
.
♦ Temat: Kоторый час? – ćwiczenia w określaniu czasu zegarowego.
♦ Temat: Как выглядит день Павла Ивановича?
♦ Temat: Повторительный урок.
♦ Temat: Контрольная работа.
♦ Temat: День рождения Оле га - диалоги.
♦ Temat: Исправление ошибок к онтрольн o й работ ы.
♦ Temat: Я поздравляю тебя с... - ćwiczenia leksykalne.
♦ Temat: Określanie daty w języku rosyjskim.
♦ Temat: В каком году? - określanie roku. Pisownia liczebników 100 – 2000.
♦ Temat: Куда утром пошёл Юра?
♦ Temat: Что и где можно купить? - тематический словарь.
♦ Temat: За покупками – диалоги. Określanie czasu trwania czynności.
Konstrukcja gramatyczna c…до…
♦ Temat: Różnice w użyciu czasowników: купить, покупать – ćwiczenia.
♦ Temat: Что растёт в саду, a что в огороде?
♦ Temat: Formy rzeczowników rodzaju męskiego zakończonych na spółgłoskę
miękką – ćwiczenia.
♦ Temat: Куда собираются Фeдя с Мариной?
♦ Temat: В кино - диалоги.
♦ Temat: Tworzenie trybu rozkazującego czasowników.
♦ Temat: Tryb rozkazujący - ćwiczenia.
♦ Temat: Как Том Хэнкс стал героем?
♦ Temat: Какую дискотеку и почему выбрал Федия?
- ćwiczenia w mówieniu. Określanie bliskości położenia.
♦ Temat: Пословицы - мудрость народа - примеры русских пословиц
о друзьях и дружбе.
♦ Temat: Повторительный урок.
♦ Temat: Контрольная работа.
♦ Temat: Что предлагают супермаркеты в рекламных буклетах?
♦ Temat: Покупаем бытовую технику, аудио и видео устройства
в интернетмагазинах - ćwiczenia w samodzielnym czytaniu
ze zrozumieniem.
♦ Temat: Что решила купить мама Юры?
♦ Temat: В магазине - диалоги.
♦ Temat: Tworzenie stopnia wyższego przymiotników.
♦ Temat: Stopień wyższy przymiotników – ćwiczenia.
♦ Temat: Эт o твoйкарандааш? – formy zaimków dzierżawczych.
♦ Temat: Куда и с кем Павел отправляется в путешествие?
♦ Temat: Самые интересные памятники Санкт-Петербурга.
♦ Temat: Formy rzeczowników typu экскурсия.
♦ Temat: Кого т ы жд ёшь? Na kogo czekasz? - ćwiczenia z użyciem
czasownika „ждать”.
♦ Temat: Какой сюрприз приготовил Юpa?
♦ Temat: В т ea тpe - zapoznanie z leksyką.
♦ Temat: В Мариинском т ea т pe - план текста.
♦ Temat: Впечатления Павла и Юры от спектакля в Мариинском т ea тpe.
♦ Temat: Formy osobowe czasowników петь, спеть w czasie
teraźniejszym i przyszłym.
♦ Temat: ДООТДЫХАЛСЯ! -rozumienie tekstu czytanego.
♦ Temat: Куда отец Павла пригласил мальчиков?
♦ Temat: Konstrukcje czasowe z zastosowaniem przyimków: за, через.
♦ Temat: Deklinacja rzeczowników rodzaju męskiego i żeńskiego – utrwalenie.
♦ Temat: Tworzenie stopnia najwyższego przymiotników.
♦ Temat: Stopień najwyższy przymiotników - ćwiczenia.
♦ Temat: В ресторане - тематический словарь.
♦ Temat: Традиционные блюда русской кухни.
.