KL IIb 2019/2023
Przedmiot:
.
5. J. angielski - p. Marzena Karczmarczyk, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
.
♦ Temat: Urbexers: life on the Edge of the city. Rozumienie tekstów pisanych.
♦ Temat: Narrative forms : Past simple, Past continuous, Past perfect, used to
– stosowanie róznorodnych czsów w opowiadaniu o przeszłości.
♦ Temat: Unit 1 Progress test – sprawdzian wiadomości z rozdziału 1.
♦ Temat: Asking for and giving directions – pytanie o drogę i wskazywanie drogi.
♦ Temat: TED TALKS: Happy maps. Rozumienie ze słuchu
(znajdowanie określonych informacji w tekście).
♦ Temat: A story. Opowiadanie. Wypowiedź pisemna (wpis na blogu
z elementami opowiadania).
♦ Temat: Skills Review 2. Powtórzenie wiadomości z modułu 2.
♦ Temat: Skills Review 2. Utrwalenie wiadomości z rozdziału 2.
♦ Temat: Unit 2 Progress Test – sprawdzian wiadomości z rozdziału 2.
♦ Temat: All in a day’s work. Ćwiczenia leksykalne.
♦ Temat: Jobs and careers. Rozumienie ze słuchu (prawda/fałsz, dobieranie).
♦ Temat: Past Perfect. Opowiadanie o przeszłych wydarzeniach
z wykorzystaniem czasu Past Perfect.
♦ Temat: Does school prepare you for the world of work?
Rozumienie tekstów pisanych (dobieranie).
♦ Temat: Dependent prepositions – wyrażenia przyimkowe.
♦ Temat: Reported Speech – zasada następstwa czasów.
♦ Temat: Reported Speech. Mówienie o pracy i karierze z wykorzystaniem
mowy zależnej
♦ Temat: Talking about careers, skills and interests. Rozmawianie o karierze,
umiejętnościach i zainteresowaniach.
♦ Temat: Writing a formal e-mail. Tworzenie wypowiedzi pisemnej (list formalny)
♦ Temat: Skills Review 3. Powtórzenie wiadomości z modułu 3 – słownictwo.
♦ Temat: Powtórzenie wiadomości z modułu 3.
♦ Temat: TED TALKS: The surprising thing I learnt sailing solo around the world.
Rozumienie ze słuchu.
♦ Temat: Progress Test unit 3- sprawdzian wiadomości.
♦ Temat: TED TALKS: The surprising thing I learnt sailing solo around the world
- ćwiczenia leksykalne.
♦ Temat: Remote control. Ćwiczenia leksykalne.
♦ Temat: Using social media. The history of communication. Rozumienie ze słuchu.
♦ Temat: The passive. Opisywanie postępu technologicznego za pomocą strony
biernej.
♦ Temat: Słowotwórstwo- tworzenie rzeczowników od czasowników.
♦ Temat: Playing against computers that learn. Rozumienie tekstów
pisanych (dobieranie, wybór wielokrotny).
♦ Temat: The passive with by + agent. Opisywanie postępu technologicznego
za pomocą strony biernej.
♦ Temat: Talking about advantages and disadvantages. Rozmawianie o wadach
i zaletach. Wypowiedź ustna (rozmowa na podstawie materiału
stymulującego).
♦ Temat: A formal letter of suggestion. Wypowiedź pisemna (list formalny
z sugestią).
♦ Temat: TED TALKS: How to control someone else’s arm with your brain.
Rozumienie ze słuchu (wyszukiwanie informacji w tekście) .
Wypowiedź ustna.
♦ Temat: Skills Review 4. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z rozdziału 4.
♦ Temat: Unit 4 Test – sprawdzian wiadomości z unitu 4.
♦ Temat: Visuals in presentations. Tworzenie prezentacji multimedialnej
w języku angielskim.
♦ Temat: Czasowniki modalne i pytania pośrednie w zadaniach gramatycznych.
♦ Temat: Prowadzenie prostych dyskusji związanych ze sztuką w oparciu
o poznane wyrażenia i wysłuchane wypowiedzi.
♦ Temat: Programy dla młodych talentów –piszemy zgłoszenie do konkursu.
♦ Temat: Active lives. Ćwiczenia leksykalne, wypowiedź ustna (opis ilustracji).
♦ Temat: A young climber. Rozumienie ze słuchu (prawda/fałsz, dobieranie)
♦ Temat: Past Simple and Present Perfect. Zastosowanie czasów Past Simple
i Present Perfect w rozmowie o wydarzeniach sportowych .
♦ Temat: Can athletics protect Africa’s lions? Rozumienie tekstów pisanych
(dobieranie wybór wielokrotny).
♦ Temat: Phrasal verbs – czasowniki frazeologiczne.
♦ Temat: Stosowanie czasów Present Perfect Simple i Present Perfect
Continuous do opisu osiągnięć sportowych.
♦ Temat: Expressing agreement and disagreement. Wyrażanie zgody i sprzeciwu.
♦ Temat: An opinion essay. Tworzenie wypowiedzi pisemnej (rozprawka
wyrażająca opinię).
♦ Temat: TED TALKS: How I swam the North Pole. Rozumienie ze słuchu
(określanie głównych myśli fragmentu tekstu oraz intencji autora
wypowiedzi), ćwiczenia leksykalne.
♦ Temat: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 5.
♦ Temat: Skills Review 5- utrwalenie wiadomości w zadaniach.
♦ Temat: Unit 5 test- sprawdzian wiadomości z rozdziału 5.
♦ Temat: Food. Ćwiczenia leksykalne, wypowiedź ustna (opis ilustracji).
♦ Temat: Unit 5 test- sprawdzian wiadomości z rozdziału 5.
♦ Temat: Food. Ćwiczenia leksykalne, wypowiedź ustna (opis ilustracji).
♦ Temat: Compoud adjectives – przymiotniki złożone.
♦ Temat: World Food Blog. Rozumienie tekstów pisanych (dobieranie).
♦ Temat: Making predictions. Zastosowanie will, may/might, be going to,
czasów Future Continuous i Future Perfect do przewidywania przyszłości.
♦ Temat: Talking about hopes and goals. Rozmawianie o planach i nadziejach.
♦ Temat: TED TALKS: Why I’m a weekday vegetarian.
♦ Temat: A blog post – a social media update. Tworzenie wypowiedzi pisemnej:
wpis na blogu z nowinkami.
♦ Temat: Skills review 6. Powtórzenie słownictwa z rozdziału 6.
♦ Temat: Skills review 6. Powtórzenie materiału gramatycznego z rozdziału 6.
♦ Temat: Skills review 6. Utrwalenie materiału z rozdziału 6 w zadaniach.
♦ Temat: Unit 6 test – sprawdzian wiadomości z rozdziału 6.
♦ Temat: Shopping around. Ćwiczenia leksykalne.
♦ Temat: Alternative shopping and a newly-opened shopping centre.
Rozumienie ze słuchu (dobieranie).
♦ Temat: The passive. Zastosowanie strony biernej w rozmowie o zakupach.
♦ Temat: Zapoznanie z zasadami przeprowadzania egzaminu maturalnego
z języka angielskiego od roku szkolnego 2022/2023 opublikowanymi
przez CKE.
♦ Temat: Analiza przykładowych zadań maturalnych z zakresu poszczególnych
umiejętności.
♦ Temat: Adverbs- tworzenie przysłówków od przymiotników.
♦ Temat: Nothing for a year. Rozumienie tekstów pisanych
(znajdowanie określonych informacji w tekście).
♦ Temat: Have/get something done. Użycie have/get something done
w rozmowie o usługach.
♦ Temat: Konstrukcja- have/get something done – ćwiczenia
gramatyczno- leksykalne.
♦ Temat: TED TALKS: Grow your own clothes. Rozumienie ze słuchu (określanie
głównych myśli fragmentu tekstu, znajdowanie określonych informacji),
ćwiczenia leksykalne.
♦ Temat: Talking about shopping for clothes. Rozmowa o kupowaniu ubrań..
♦ Temat: Writing an announcement. Tworzenie wypowiedzi pisemnej: ogłoszenie.
♦ Temat: Skills Review 7. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z modułu 7.
♦ Temat: Unit 7 test – sprawdzian wiadomości z rozdziału 7.
♦ Temat: Superhuman. Ćwiczenia leksykalne.
♦ Temat: Utrwalenie poznanego materiału w zadaniach.
♦ Temat: The human body. Rozumienie ze słuchu (wybór wielokrotny).
♦ Temat: Zero and first conditional. Wykorzystanie trybów warunkowych
w rozmowie o zdrowiu i do udzielania rad.
♦ Temat: Speaking: describing photos, making guesses.
Mówienie: opis ilustracji, zgadywanie.
♦ Temat: An informal email describing people.
Tworzenie wypowiedzi pisemnej: email nieformalny.
♦ Temat: Skills Review 8. Powtórzenie wiadomości z modułu 8.
♦ Temat: Unit 8 Test – sprawdzian wiadomości z rozdziału 8.
.