KL I 2020/2024
Przedmiot:
. .
4. J. polski - p. Marta Soja, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
.
♦ Temat: Platon, „Państwo” – dualistyczna koncepcja świata.
♦ Temat: Poeta w świecie współczesnym. „Na odejście poety i pociągu
osobowego” T. Różewicza.
♦ Temat: „Eneida” z innego punktu widzenia – „Lawinia” Ursuli Le Guin.
♦ Temat: „Eneida” Wergiliusza – mitologiczne początki Rzymu
♦ Temat: Język a inne systemy znaków.
♦ Temat: Kompetencja językowe i komunikacyjne – ćwiczenie umiejętności.
♦ Temat: Wypowiedź argumentacyjna – argumentacja sztuką skutecznej komunikacji.
♦ Temat: Jak skutecznie przemawiać?
♦ Temat: Powtórzenie i podsumowanie wiadomości.
♦ Temat: Biblia – wiadomości wstępne.
♦ Temat: Sprawdzian wiadomości – starożytność.
♦ Temat: Księga Rodzaju – dzieje początków świata i ludzkości.
♠ Temat: Rozważania o cierpieniu – Księga Hioba.
♦ Temat: Dociekania sensu ludzkiego życia w Księdze Koheleta.
♦ Temat: Poezja biblijna – Księga Psalmów.
♦ Temat: Biblijne oblicza miłości – Pieśń nad Pieśniami.
♦ Temat: Wizja końca świata w Apokalipsie św. Jana.
♦ Temat: Filmowe nawiązania do Biblii – Dekalog K. Kieślowskiego.
♦ Temat: Konteksty i nawiązania – Cormac McCarthy „Droga”
♦ Temat: Kompetencje językowe i komunikacyjne – ćwiczenia.
♦ Temat: Akt komunikacji językowej.
♦ Temat: Jak napisać plan twórczy i odtwórczy tekstu?.
♦ Temat: Informacja, prośba czy zaklęcie? Funkcje wypowiedzi.
♦ Temat: Biblia – powtórzenie i podsumowanie wiadomości.
♦ Temat: Średniowiecze – wprowadzenie do epoki.
♦ Temat: Sprawdzian wiadomości - Biblia.
♦ Temat: Sztuka średniowieczna (I).
♦ Temat: Sztuka średniowieczna (II).
♦ Temat: Bogurodzica” – najstarszy polski utwór poetycki.
♦ Temat: Ludzki wymiar cierpienia Matki Boskiej w „Lamencie świętokrzyskim”.
♦ Temat: Średniowieczny ideał ascety – „Legenda o św. Aleksym”.
♦ Temat: Motyw tańca śmierci w „Rozmowie mistrza Polikarpa ze śmiercią”.
♦ Temat: Świętość afirmacyjna – postać św. Franciszka.
♦ Temat: Portret średniowiecznego rycerza – „Pieśń o Rolandzie”.
♦ Temat: Wszystko jest dobre – „Wyznania” św. Augustyna.
♦ Temat: „Summa teologiczna” św. Tomasza z Akwinu.
♦ Temat: Średniowieczna miłość – „Dzieje Tristana i Izoldy”.
♦ Temat: Konteksty i nawiązania – H. Poświatowska, „*** [tutaj leży Izold…]”.
♦ Temat: Kompetencje językowe i komunikacyjne.
♦ Temat: Testament poetycki François Villona.
♦ Temat: Historiografia polska w średniowieczu – „Kronika polska” Galla Anonima.
♦ Temat: Podróż po zaświatach – „Boska komedia” Dantego.
♦ Temat: Od słowa do zdania. Czym jest gramatyka?
♦ Temat: Jak powstał i jak rozwijał się język polski?
♦ Temat: Jak robić notatki?
♦ Temat: Powtórzenie i podsumowanie wiadomości – średniowiecze.
♦ Temat: Sprawdzian wiadomości – średniowiecze.
♦ Temat: U progu czasów nowożytnych – renesans.
♦ Temat: Sztuka renesansu.
♦ Temat: Sztuka renesansu (cd).
♦ Temat: Wzorcowy obraz szlacheckiego życia – „Żywot człowieka poczciwego”
Mikołaja Reja.
♦ Temat: Poezja religijna Jana Kochanowskiego.
♦ Temat: Świat myśli Jana Kochanowskiego utrwalony w pieśniach.
♦ Temat: „Treny” jako sprawozdanie z żałoby.
♦ Temat: „Żaden ojciec podobno barziej nie miłował Dziecięcia” – o „Trenach”
Jana Kochanowskiego .
♦ Temat: O śmierci ponad epokami. Władysław Broniewski,
*** [Anka! to już trzy i pół roku].
♦ Temat: „Treny” jako cykl poetycki.
♦ Temat: Artystyczna parafraza psalmów.
♦ Temat: „Odprawa posłów greckich” – znaczenie tytułu.
♦ Temat: „Odprawa posłów greckich” – analiza i interpretacja dzieła.
♦ Temat: Podsumowanie wiadomości na temat Jana Kochanowskiego.
♦ Temat: Sprawdzian wiadomości.
♦ Temat: „Kazania sejmowe” Piotra Skargi.
♦ Temat: „Żywoty świętych” Piotra Skargi.
♦ Temat: Świat na opak – „Gargantua i Pantagruel” F. Rabelais’ego.
♦ Temat: Świat na opak – „Gargantua i Pantagruel” F. Rabelais’ego.
♦ Temat: W idealnym państwie – „Utopia” T. Morusa.
♦ Temat: Sprawdzian wiadomości.
♦ Temat: Antyutopijna wizja przyszłości –„Nowy wspaniały świat” A. Huxleya.
♦ Temat: W cieniu renesansowego sceptycyzmu. „Próby” M. de Montaigne’a.
♦ Temat: Podstawowe zasady polskiej pisowni.
♦ Temat: Kiedy używamy wielkich, a kiedy małych liter.
♦ Temat: Łącznie czy rozdzielnie? Pisownia partykuły nie i by.
♦ Temat: Powtórzenie wiadomości.(2)
♦ Temat: Streszczenie a parafraza.
♦ Temat: Sztuka baroku (I).
♦ Temat: Barok – świat wewnętrznych sprzeczności.
♦ Temat: Sztuka baroku (II).
♦ Temat: Poezja metafizyczna Mikołaja Sępa Szarzyńskiego.
♦ Temat: Poezja Daniela Naborowskiego.
♦ Temat: Barok w poezji współczesnej – Jarosław Marek Rymkiewicz,
Róża oddana Danielowi Naborowskiemu.
♦ Temat: Poezja dworska Jana Andrzeja Morsztyna.
♦ Temat: Sarmaty portret własny – Pamiętniki Jana Chryzostoma Paska.
♦ Temat: Sprawdzian wiadomości.
♦ Temat: Krytyczne czytanie tekstu – ćwiczenia.
♦ Temat: William Szekspir i jego czasy.
♦ Temat: Romeo i Julia” Williama Szekspira.
♦ Temat: Czy Szekspir wyrządził krzywdę zakochanym?
♦ Temat: „Romeo i Julia” a kultura masowa.
♦ Temat: „Romeo i Julia”-podsumowanie.
♦ Temat: „Makbet” William Szekspira.
♦ Temat: Makbet w lustrze prawdy. „Makbet” William Szekspira.
♦ Temat: „Makbet” William Szekspira – dramat wyboru.
♦ Temat: Sprawdzian wiadomości.
♦ Temat: „Makbet” współcześnie.
♦ Temat: Krytyczne czytanie tekstu – ćwiczenia.
♦ Temat: „Hamlet” – Williama Szekspira.
♦ Temat: „(…) świat Hamleta, to świat na opak”.
♦ Temat: „Tylko Hamlet widzi sens świata”.
♦ Temat: Sprawdzian wiadomości.
♦ Temat: „Hamlet” W. Szekspira – podsumowanie.
♦ Temat: Ćwiczenie umiejętności – interpretacja tekstu.
♦ Temat: „Tren Fortynbrasa” Zbigniewa Herberta.
♦ Temat: „Skąpiec” Moliera.
♦ Temat: Pieniądze jako motyw przewodni utworu – „Skąpiec” Moliera.
♦ Temat: Sprawdzian wiadomości.
♦ Temat: Kto kogo okłamuje i jakie są tego skutki? – „Skąpiec” Moliera.
♦ Temat: Pisownia -ji, -ii oraz -i w zakończeniach niektórych rzeczowników.
♦ Temat: Kiedy piszemy ą i ę, a kiedy – om, on, em, en?
♦ Temat: Pisownia przedrostków roz-, bez-, wez-, wes-, wz-, ws- oraz
przyimków złożonych.
♦ Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z epoki baroku.
♦ Temat: Interpretacja tekstu literackiego.
♦ Temat: Oświecenie w Europie i Polsce.
♦ Temat: Sztuka oświecenia (I).
♦ Temat: Piewca miłości tkliwej. F. Karpiński, „Laura i Filon”.
♦ Temat: Miłość w przyziemnym świecie.
♦ Temat: Krytyczne czytanie tekstu.
♦ Temat: Perspektywa światła i ciemności w utworach religijnych Franciszka
Karpińskiego. „Pieśni nabożne” Franciszka Karpińskiego.
♦ Temat: „Kandyd” Woltera – wprowadzenie do lektury.
5. J. angielski - p. Marzena Karczmarczyk, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
.
♦ Temat: Tworzenie rzeczowników za pomocą przyrostków.
♦ Temat: All the comforts of home- rozumienie tekstów pisanych.
♦ Temat: Użycie czasu Past continuous do opisywania wydarzeń z przeszłości.
♦ Temat: Talking about living in unusual places – niezwykłe miejsca zamieszkania.
♦ Temat: TED TALKS: Magical houses made of bamboo. Rozumienie
ze słuchu (określanie głównej myśli tekstu).
♦ Temat: A blog entry – a description of a place. Wymarzony dom
lub niezwykłe miejsce. Wypowiedź pisemna (wpis na blogu).
♦ Temat: Skills Review 2. Powtórzenie wiadomości z rozdziału 2.
♦ Temat: Skills Review 2. Utrwalenie wiadomości z rozdziału 2.
♦ Temat: Unit 2 Progress Test – sprawdzian wiadomości z rozdziału 2.
♦ Temat: Health and happiness. Ćwiczenia leksykalne.
♦ Temat: Common health problems. Rozumienie ze słuchu (wybór wielokrotny).
♦ Temat: Quantifiers, how much/many. Stosowanie określników
ilościowych w celu wyrażenia ilości/liczby.
♦ Temat: Feeling no pain. Rozumienie tekstów pisanych (dobieranie,
wybór wielokrotny).
♦ Temat: Synonyms- wyrazy bliskoznaczne.
♦ Temat: Phrasal verbs. Stosowanie czasowników złożonych.
♦ Temat: Expressing opinions about health and happiness. Wyrażanie
opinii na temat zdrowia i szczęścia.
♦ Temat: Writing a blog post about staying healthy. Tworzenie wypowiedzi
pisemnej (wpis na blogu dotyczący zdrowia i szczęścia).
♦ Temat: Skills Review 3. Powtórzenie wiadomości z modułu 3
♦ Temat: Unit 3 test –sprawdzian wiadomości wiadomości z modułu 3 .
♦ Temat: TED TALKS: The amazing story of the man who gave us modern pain relief.
Rozumienie ze słuchu.
♦ Temat: Learning. Ćwiczenia leksykalne.
♦ Temat: Different school projects around the world. Rozumienie ze słuchu.
♦ Temat: Comparatives and superlatives. Porównywanie ludzi, rzeczy i sytuacji;
stosowanie przymiotników i przysłówków.
♦ Temat: Słowotwórstwo- tworzenie przymiotników za pomocą przyrostków – full i –less.
♦ Temat: Nothing’s impossible. Rozumienie tekstów pisanych (prawda/fałsz,
dobieranie).
♦ Temat: Comparative forms. Stosowanie przymiotników w stopniu wyższym
w rozmowach o różnych umiejętnościach życiowych.
♦ Temat: Asking about opinions and making comparisons. Pytanie o opinie
i dokonywanie porównań. Lekcja 2
♦ Temat: An enquiry e-mail. Wypowiedź pisemna (list formalny z zapytaniem).
♦ Temat: TED TALKS: Don’t eat the marshmallow. Rozumienie ze słuchu
wyszukiwanie informacji w tekście.
♦ Temat: Skills Review 4. Powtórzenie i utrwaleniem materiału z rozdziału 4.
♦ Temat: Unit 4 Test . Sprawdzian wiadomości z rozdziału 4
♦ Temat: My Passion, My Hobby, My Interests. Tworzenie
prezentacji multimedialnej w języku angielskim.
♦ Temat: Family and friends. Ćwiczenia leksykalne, wypowiedź ustna
(opis ilustracji).
♦ Temat: Greetings around the world. Rozumienie ze słuchu
(dobieranie, wybór wielokrotny).
♦ Temat: Familien im Ausland. – Opowiadamy o członkach swojej rodziny
mieszkających za granicą.
♦ Temat: Present Perfect and Past Simple. Zastosowanie czasów Present
Perfect i Past Simple do mówienia o określonej/nieokreślonej
przeszłości.
♦ Temat: Temat: Słowotwórstwo – tworzenie przymiotników od rzeczowników.
♦ Temat: Temat: Temat : From child to adult – in one day. Rozumienie tekstów
pisanych (wybór wielokrotny, prawda/fałsz).
♦ Temat: Stosowanie czasu Present Perfect z określeniami since, for,
already, just, yet
♦ Temat: Inviting someone, saying ‘yes’ and ‘no’ to invitations.
Zapraszanie, przyjmowanie zaproszenia i odmawianie przyjęcia zaproszenia.
♦ Temat: Informal invitations and replies. Tworzenie wypowiedzi pisemnej (wpis na
forum z elementami zaproszenia).
♦ Temat: TED TALKS: Why we laugh. Rozumienie ze słuchu (określanie głównych
myśli tekstu), ćwiczenia leksykalne.
♦ Temat: Skills Review 5. Powtórzenie wiadomości z rozdziału 5.
♦ Temat: Utrwalenie materiału z rozdziału 5 w zadaniach.
♦ Temat: Unit 5 Test – sprawdzian wiadomości z rozdziału 5.
♦ Temat: Do your best. Ćwiczenia leksykalne, wypowiedź
ustna (opis ilustracji).
♦ Temat: Podcasts about different fruit and vegetable sellers around the world.
Rozumienie ze słuchu (prawda/fałsz, wybór wielokrotny).
♦ Temat: Modals. Rozpoznawanie i stosowanie czasowników modalnych.
♦ Temat: Prefixes- tworzenie przymiotników za pomocą przedrostków.
♦ Temat: Not so fast. Rozumienie tekstów pisanych (dobieranie, odpowiedzi
na pytania), słowotwórstwo, wypowiedź ustna (opis ilustracji).
♦ Temat: Zero conditional. Stosowanie zerowego okresu warunkowego w celu
wyrażenia prawd i reguł ogólnych oraz udzielania rad .
♦ Temat: Speaking: giving advice. Udzielanie rad. Wypowiedź ustna (opis ilustracji.
♦ Temat: TED TALKS: Teach girls bravery, not perfection. Rozumienie ze słuchu
(znajdowanie informacji w tekście). Wypowiedź ustna (wypowiedzi
dotyczące przeszłości).
♦ Temat: Writing an advice blog. Tworzenie wypowiedzi pisemnej: wpis na blogu
z poradami.
♦ Temat: Skills review 6. Powtórzenie wiadomości z rozdziału 6.
♦ Temat: Skills review 6. Utrwalenie słownictwa z rozdziału 6 w zadaniach.
♦ Temat: Skills review 6. Utrwalenie materiału gramatycznego z rozdziału 6
w zadaniach.
♦ Temat: Unit 6 test- sprawdzian wiadomości z rozdziału 6.
♦ Temat: Tell me what you eat. Ćwiczenia leksykalne, wypowiedź ustna
(odgrywanie roli).
♦ Temat: The future of food and different food tastes. Rozumienie ze słuchu
(dobieranie, prawda/fałsz, wybór wielokrotny)
♦ Temat: Predictions and arrangements. Stosowanie różnych czasów i konstrukcji
gramatycznych w rozmowach o przewidywaniach i ustaleniach
♦ Temat: Słowotwórstwo - Tworzenie rzeczowników poprzez dodanie przyrostków
do czasowników.
♦ Temat: The most important farmers. Rozumienie tekstów pisanych (dobieranie,
prawda/fałsz)
♦ Temat: Zapoznanie z zasadami przeprowadzania egzaminu maturalnego
z języka angielskiego od roku szkolnego 2022/2023 opublikowanymi
przez CKE.
♦ Temat: Analiza przykładowych zadań maturalnych z zakresu poszczególnych
umiejętności.
♦ Temat: First conditional. Stosowanie pierwszego trybu warunkowego
w rozmowach o prawdopodobnej przyszłości.
♦ Temat: First conditional- ćwiczenia gramatyczno- leksykalne.
♦ Temat: TED TALKS: The global food waste scandal. Rozumienie ze słuchu
(określanie głównych myśli tekstu, znajdowanie określonych informacji),
ćwiczenia leksykalne.
♦ Temat: Making suggestions and decisions. Proponowanie i podejmowanie
decyzji. Wypowiedź ustna (opis ilustracji).
♦ Temat: Writing a restaurant review. Tworzenie wypowiedzi pisemnej: wpis
na forum z elementami recenzji.
♦ Temat: Skills Review 7. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z rozdziału 7.
♦ Temat: Unit 7 Test- sprawdzian wiadomości z rozdziału 7.
♦ Temat: Buyer’s choice. Ćwiczenia leksykalne, wypowiedź ustna (opis ilustracji).
♦ Temat: A clothing company that cares. Rozumienie ze słuchu (wybór wielokrotny).
♦ Temat: Second Conditional. Zastosowanie drugiego trybu warunkowego
do rozmowy o sytuacjach mało prawdopodobnych i wyimaginowanych.
♦ Temat: Utrwalenie poznanego materiału w zadaniach.
♦ Temat: Second Conditional- ćwiczenia w użyciu drugiego trybu warunkowego.
♦ Temat: Saving the surf. Rozumienie tekstów pisanych (wybór wielokrotny).
♦ Temat: Persuading others. Przekonywanie innych.
♦ Temat: Formy wypowiedzi pisemnych- utrwalenie wiadomości.
♦ Temat: Revision- utrwalenie materiału z rozdziału 8.
♦ Temat: Skills Review 8- powtórzenie i utrwalenie materiału w zadaniach.
.